امام حسین عزیزترینم

امام حسین عزیزترینم

تقدیم به مولای عزیزم امام حسین
امام حسین عزیزترینم

امام حسین عزیزترینم

تقدیم به مولای عزیزم امام حسین

روایت ...

در پاره ای روایات ، از عاشورا به روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام تعبیر شده است . امام باقر علیه السلام می فرمایند: « حضرت قائم علیه السلام روز شنبه که روز عاشوراست قیام می کند ، روزی که امام حسین علیه السلام شهید شد » .

و نیز می فرمایند : « آیا می دانید که این روز – عاشورا – چه روزی است ؟ همان روزی است که خداوند توبه آدم و حوا را پذیرفت ؛ روزی است که خداوند دریا را برای بنی اسرائیل شکافت و فرعون و پیروانش را غرق کرد و موسی علیه السلام بر فرعون پیروز شد . روزی است که ابراهیم علیه السلام متولد شد . روزی است که خداوند توبه یونس علیه السلام را پذیرفت ؛ روز تولد حضرت عیسی علیه السلام و روزی است که حضرت قائم علیه السلام در آن روز قیام می کند » .

امام باقر علیه السلام می فرماید : « یکدیگر را در روز عاشورا ، این گونه تعزیت دهید : « اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدی من آل محمد علیهم السلام » ؛ خداوند اجر ما و شما را در مصیبت حسین علیه السلام بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به همراه ولی اش ، امام مهدی از آل محمد علیهم السلام ، طلب خون آن حضرت کرده ، به خون خواهی او برخیزیم . خود حضرت مهدی علیه السلام نیز در زنده نگهداشتن یاد عاشورا می کوشد . گواه آن ، داستان علامه بحرالعلوم است که با آن کهولت سن و موقعیت علمی و اجتماعی ، در صف سینه زنان امام حسین علیه السلام با وضعیتی خاص ظاهر می شود . و وقتی از او می پرسند چرا چنین عزاداری می کنید ؟ می فرماید : با رسیدن به دسته ی سوگواران ، چشمم به محبوب دل ها ، امام عصر علیه السلام افتاد و دیدم آن حضرت ، با سر و پای برهنه در میان انبوه عزاداران ، در سوگ پدرش حسین علیه السلام با چشمانی اشک بار به سر و سینه می زند ؛ به همین جهت ، قرار از کفم رفت و چنین به سوگواری پرداختم .




http://www.molayemehraboon.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد