1- 'الحمدلله الذی شرف هذا بقدوم أبیه من کان بالأمس بیتا أصبح قبلة'.
حمد
خدایی را سزاست که این کعبه را به قدوم پدر او (اشاره فرمود به امام حسین
علیهالسلام) شرافت داد، خدایی که دیروز (اینجا) برای او بیت بود، امروز
(به یمن قدوم پدرش) قبله گردیده است.
2- 'ایها الکفرة الفجرة! أتصدن طریق البیت لامام البررة'؟
ای کافران فاجر و فاسق! آیا ادامه امر حج را برای امام پاکان و نیکان مانع میشوید؟
3- 'من هو احق به من سائر البریة؟ من هو ادنی به'؟
چه کسی سزاوارتر از او به خانه کعبه است؟ چه کسی از او به کعبه نزدیکتر است؟
4- 'ولو لا حکم الله الجلیة و اسراره العلیة و اختباره البریة لطار البیت الیه قبل ان یمشی لدیه'.
اگر
حکمتهای الهی آشکار نمیشد و اسرار بلندمرتبه خداوند هویدا نمیگشت و این
کعبه برای امتحان مردم نبود، هر آینه کعبه پیش از آن که امام به طواف آن
بیاید، به سوی امام پرواز میکرد.
5- 'قد استلم الناس الحجر، و الحجر یستلم یدیه'.
به
تحقیق مردم استلام حجرالاسود میکنند (دست خود را به حجر میکشند و حجر را
میبوسند) ولی حجرالاسود دست امام را میبوسد و استلام مینماید.
6- 'ولو لم تکن مشیة مولای مجبولة من مشیة الرحمان لوقعت علیکم کالسقر الغضبان علی عصافیر الطیران'.
اگر
مشیت، خواست و ارادهی مولای من (امام حسین علیهالسلام) از مشیت خدای
رحمان سرچشمه نمیگرفت و به آن تعلق نداشت، هر آینه همانند باز شکاری
خشمگین که بر گنجشکهای در حال پرواز هجوم میآورد، بر شما حمله میبردم.
7- 'اتخوفون قوما یلعب بالموت فی الطفولیة؟ فکیف کان فی الرجولیة؟ و لفدیت بالحامات لسید البریات دون الحیوانات'.
آیا
قومی را میترسانید که آنها در کودکی مرگ را به بازی میگیرند؟ پس در
دوران بزرگسالی چگونه خواهند بود؟ و به جای حیوانات، جان خود و عزیزترین
کسانم را در برابر او فدا میکردم.
8
– 'هیهات! فانظروا ثم انظروا ممن شارب الخمر و ممن صاحب الحوض و الکوثر؟ و
ممن فی بیته الغوانی السکران و ممن فی بیته الوحی و القرآن؟ و ممن فی بیته
اللهوات و الدنسات، و ممن فی بیته التطهیر و الایات'؟
هیهات!
بنگرید! آن هم به دقت بنگرید (سزاوار است پیرو چه کسی باشید؟) از کسی
پیروی کنید که شارب الخمر است، یا از کسی که صاحب حوض و کوثر است؟
از کسی (پیروی کنید) که در خانهی او آوازهخوانهای مست وجود دارد، یا از کسی که در بیت او وحی و قرآن است؟
از کسی (پیروی کنید) که در خانهی او هوسرانی و آلات لهو و لعب و پلیدی است، یا از کسی که در خانه او پاکی و نشانههای خداست؟
9-
'هیهات! و انتم وقعتم فی الغلطة التی قد وقعت فیها القریش، لأنهم ارادوا
قتل رسول الله صلی الله علیه و آله و انتم تریدون قتل ابن بنت نبیکم، و لا
یمکن لهم مادام أمیرالمؤمنین علیهالسلام حیا، و کیف یمکن لکم قتل
ابیعبدالله الحسین علیهالسلام مادمت حیا سلیلا'؟
هیهات! شما
در گمراهی و انحرافی واقع شدید که قریش در آن قرار داشتند آنها کشتن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله اراده کردند و شما کشتن فرزند دختر
پیامبرتان را اراده نمودهاید. تا زمانی که امیرالمؤمنین علی علیهالسلام
زنده بود، کشتن پیامبر خدا صلی الله علیه و آله برای آنان ممکن نبود.
چگونه برای شما کشتن ابیعبدالله الحسین علیهالسلام امکانپذیر است، تا
مادامی که من، زنده باشم (که فرزند علی علیهالسلام هستم).
10- 'تعالوا اخبرکم بسبیله، بادروا قتلی، و اضربوا عنقی، لیحصل مرادکم'.
بیایید
تا شما را به راه کشتن (امام حسین علیهالسلام) آگاه کنم، به کشتن من
مبادرت ورزیده و اقدام کنید، گردن مرا بزنید تا مراد شما حاصل گردد.
11- 'لا بلغ الله مدارکم و بدد اعمارکم و اولادکم، و لعن الله علیکم و علی أجدادکم'.
خداوند
شما را به مقصودی که برای آن دور هم جمع شدید، نرساند و عمرهای شما را
کوتاه، اولادتان را پراکنده سازد و شما و اجدادتان را لعنت کند.
http://www.molayemehraboon.blogfa.com